یادداشت های پراکنده من

از هر دری سخنی

یادداشت های پراکنده من

از هر دری سخنی

ما در مجموع متوسط هستیم

  برداشت هایی از کتاب عشق کافی نیست - مارک منسون -قسمت 2

علاوه بر نوشته قبلی در مورد این کتاب از مارک منسون جملاتی دیگری از این کتاب را با علامت + نقل میکنم و در این پست می نویسم :


+شما مسئول تمام کارهایی هستید که در زندگی انجام میدهید(شرایط خارجی هر چه نمی خواهد باشد)


+باور ها هر چه نمی خواهد باشند ، اما چه بهتر که برای خود و دیگران سودمند باشد .


+ما اختیار اتفاقات اطراف را نداریم ، اما دو چیز یا دو کار را در اختیار داریم : 

1- نحوه تفسیر آن رویداد (تاثیر مطالعه و جهان بینی افراد)

2- نحوه واکنش به آن (جسم چابک و هماهنگ با ذهن)


+ پاداش بلند مدت به سختی بدست می آید. زیرا مشروط بر نادیده گرفتن  و کنار آمدن با ترس ها و نگرانی های کوتاه مدت است.


+ بهترین نقطه تصمیم گیری اونجاست که شکست های کوتاه مدت رو انتخاب کنید که رسیدن شما به موفقیت های بزرگ تر مد نظرتان را تضمین کند.


تا اینجا جملات رو مستقیما از کتاب رو نویسی کردم و در ادامه با سبک متفاوتی کتاب رو مرور خواهم کرد:




رشد شخصی در پی ضربه روحی:

همه چیز بستگی به این داره که در پی رشد شخصی باشی یا نه. 

اصلا الان که فکرش رو می کنم ، می بینم خیلی ها اصلا به فکر رشد نیستن ولی آن قدر زندگی پر تلاتم و سختی داشتن که به امید بیرون اومدن از اون شرایط (حرکت) کردن و بعد متوجه شدن که رشد شخصیتی هم به طور نا خودآگاه در مسیر فرار از فلاکت براشون اتفاق افتاده .

بنابراین بنظر میاد آنچنان هم نیاز نیست که آدم زیاد تئوری بچینه و برنامه ریزی کنه برای موفقیت و رشد و پیشرفت

و باز همین الان به ذهنم رسید که بنظر می آید به طور پیشفرض همه چیز درون خودمون و

جود داره و کافیه به ندای درون خودمون گوش بدیم .



هم صحبت و در میان گداشتن شرم :

در زندگی هر کسی مسلما پیش می آید که با افرادی راحت تر صحبت می کنی و اصطلاحا در دلت را با او در میان می گذاری. من بعد از مدت ها متوجه شده ام که آن فردی که شریک احساسی من بوده و راحت تر با او صحبت کرده ام ، گره ای از کارم را باز نکرده و خود این فرآیند صحبت کردن ، باعث می شود به راه حل برسی. حالتی که در تنهایی اتفاق نمی افتد 

عمل مشابه آن نوشتن است . من گاهی به راه حل ها و نتیجه گیری هایی روی کاغذ رسیده ام که در تنهایی و در هوا نتوانسته ام به آن برسم.



عمر محدود و امور و مهارت های متنوع :

در صفحاتی از کتاب مارک کمنسون می خواهد بگوید ، عمر ما محدود است و نمی توان در چند رشته (نهایتا دو الی سه رشته) مهارت زیادی و عمیقی کسب نمود. 



سلامت عاطفی :

حیفم می آید جمله خود کتاب را نیاورم :

+بلیط رسیدن به سلامت عاطفی ، مانند سلامت جسمی ، از خوردن سبزیجات بدست می آید؛ یعنی با پذیرش حقایق بی مزه و معمولی زندگی. سالاد سبکی را در نظر بگیرید : 

حاوی (شما در مجموع واقعا متوسط هستید) و مقداری کلم بروکلی بخار پز از (بخش بزرگ زندگی تان متوسط خواهد بود)


تا ص 43




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.