یادداشت های پراکنده من

از هر دری سخنی

یادداشت های پراکنده من

از هر دری سخنی

چرا با آدم های اشتباهی ازدواج می کنیم 1

کتاب " چرا با آدم های اشتباهی ازدواج میکنیم"

نویسنده : آلن دوباتن

در ادامه گزیده هایی از این کتاب را آورده ام

 

ادامه مطلب ...

محدودیت زمان

از عوامل موفقیت و رسیدن به خواسته ها به نظر من عامل "محدودیت زمان" فوق العاده است.

محدودیت زمانی برای من یک ابزار مفید است. و روزهایی که محدودیت زمانی دارم یا به عبارتی ، تعداد کارهای بیشتری دارم  ، عملکرد بهتری از خودم نشان  می دهم و به تجربه متوجه شده ام  که اگر زمانم محدود باشد ، تمرکز  بر روی کارهایم بیشتر می شود . و این تمرکز زمانی بیشتر می شود که یک چکلیست کاغذی  از کارهایم در جیبم باشد و به مرور انها را انجام دهم و یکی پس از دیگری روی آنها خط بکشم .

و چه شیرین است زمانی که این چکلیست پر از کارهایی باشد که از انجام آن لذت می برم:


وبلاگ نویسی :

 به حدی که وقتی می نویسم خودم را پیدا می کنم و تمرکزم برای ادامه کارهایم بیشتر می شود . وقتی افکارم را یادداشت می کنم ، گویی ذهنم را آزاد می کنم و چی بهتر از داشتن یک ذهن آزاد

ذهن آزاد :

ذهن که ازاد باشد ، خلاقیت گل می کند و این به نظر من زیبا ترین ویژگی ادم هاست . مثلا خلاقیت در خلق موسیقی ، یا حل مسئله های زندگی 

مسئله :

میگویم مسئله های زندگی و نه مشکل های آن . زیرا که مسئله جواب دارد و مشکل جواب ندارد.

ازدیگر مواردی که از انجام آن لذت می برم  : تمرین موسیقی ، آموزش موسیقی ،شنا ، کوهنوری و ...


ادامه دارد ...


اشو-آفرینش - هنرمندان

 پیش نوشت : 

هنگام نوشتن این پست از وبلاگ قصد داشتم مواردی را هم به حرف های اشو اضافه کنم  (در کنار حرفهایش من هم حرفی زده باشم برای تمرین نوشتن)... اما آنچنان جذب حرف هایش شدم که حیفم آمد نوشته ای به این زیبایی را با نوشته های خودم ناخالص کنم.

ادامه مطلب ...