یادداشت های پراکنده من

از هر دری سخنی

یادداشت های پراکنده من

از هر دری سخنی

3-گزیده از کتاب 365 روز با مولانا

در ادامه نوشته قبلی  گزیده هایی از کتاب 365 روز با مولانا را در ادامه می آورم :


 

  درس 21 :

چون شما را این در خاطر بد و ناپسند می آید ، قطعا دیده ی دل شما چیزی به چون و چگونه عظیم دیده است که این او را زشت و قبیح می نماید .

آب شور ، شور کسی را نماید که او آب شیرین خورده باشد.پس حق تعالی در جان شما نور ایمان نهاده است که این کارهارا زشت میبینید.

آنکس که احساس پستی می کند ، معنیش آن است که چشمش به بلندی افتاده است و گرنه چه بسیارند مردمی که در قعر دره سقوط کرده اند و همچنان دلخوش اند.


درس 22 :

دل نبستن به موارد با عمر کوتاه... و به دنبال موارد پایدار و ماندگار بودن


درس 23 :

اگر حرکت صورت گیرد ، برکت خدا جاری می گردد.

در همه موارد ذکر شده در این درس شخص به دنبال مطلوبی می رود و چیزی می یابد ، هزار بار با ارزش تر از آنچه طلب کرده است.


درس 25:

هر که از نسل آدم است ، گناه را به گردن می گیرد و عذر خواهی و جبران می کند در عین حال می داند تقدیر الهی بر او حاکم است .و آنکه از یاران شیطان است ، گناه می کند و گردنکشی و تکب رمی ورزد و به گردن دیگری می اندازد.


درس 26 : 

ای بنده ی من به طاعت من پرداز تا تو را شبیه به خود کنم یعنی پادشاه کنم.


درس 27 :

به پای خویشتن عاشقان آیند به کمندت 

که هر که را تو بگیری زخویشتن برهانی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.